Glad midsommar!

Så är dagen till ända, den blåsiga men relativt soliga dagen. Det började uselt med en avbruten morgonpromenad…vem är så dum att hon går ut utan regnkläder då det är tunga mörka moln ute…jag. Men det gjorde inte så mycket då vi runt lunch skulle åka ut till Hästudden-Nötön, där vi varit förut och bestämde oss då för att här vill vi fira midsommar. Det började som sagt med regn och slutade med sol men en förbannad blåst. Trevligt hade vi ändå, Johan, svärfar, Kiwi och jag.

Kiwi började sin dag med att få sin ”favoritmat”: kokt ägg med skal!

Hon är jätterolig att titta på då hon försöker öppna ägget. Idag var det mjukt underlag så det tog ett tag, hon kan ju inte bara bita i skalet utan tar ofta och trycker till med tassen. Ägg får hon då och då, alltid lika uppskattat!

Potatis hade vi också med oss och eftersom det är midsommar så fick hon ha lite uppletande av potatis, innan dess kokade vi det som människorna skulle äta och då hade vi en pålitlig vakthund…Ingen skulle våga ta potatisen 😉 :

Sill tyckte hon tydligen också om…även om Johan hade hällt ut resterna i vattnet så kunde hon inte låta bli att fiska upp dem. Doppa huvudet går utmärkt 🙂 :

Vi myste lite också jag och Kiwin:

Kubb var det länge sedan jag spelade, det var jag mot grabbarna och ni kan ju gissa vem som vann 😉 …just det, kvinnorna Kiwi och Madelen. Jag visade också upp Kiwis nya trix: Titta vad hon kan 🙂

Jag sa utan att tänka mig för ”sitt fint” och hunden sätter sig upp…ibland undrar jag över hennes hjärnkapacitet 😉 . De säger ju att lapska är smarta men jag har bara sagt detta en gång innan, då hon precis höll på att göra trixet. Än så länge så är det lite rangligt så det får bli mycket frivilligt för att få upp stadgan (jag vet att vissa inte vill sätta på kommandon om det inte är perfekt…skit på er 😉 ) men vi är på gång, och relativt snabbt tycker jag det har gått. En veckas träning allt som allt, inte ens det då jag inte har tränat varje dag. Hon har ju varit borta i nästan två veckor. Hörs det att jag är stolt eller 😉 .

Något annat som var lite mysigt var att Johan och Carl Gustaf gick ner till grillplatsen och jag låg på en filt vid bordet där Kiwi låg. Hon såg dock inte mig utan gick strax efter ner till dem. Hon slog på svansen när hon kom fram men letade efter mig. Såg mig till slut och lämnade karlarna strax för att lägga sig kloss på mig på filten, gulligt 🙂 . Hon är allt ”mammas tös” 😉 .

Nu är jag jättetrött och ska ta och duscha och sen lägga mig, i morgon är det en ny tur planerad…till Hindens rev. Kameran ska med!

Hoppas ni alla har haft en bra midsommar och att ni inte har regnat bort!

5 thoughts on “Glad midsommar!

Kommentera

