Två veckors jobbande

Veckorna går verkligen fort nu! Är borta varje måndag-torsdag och biotopkarterar vattendrag, det händer inte mycket förutom att jag går långt varje dag i obanad terräng så jag fick träningsverk första dagarna och att jag gått på en skogsbrand (brandmän fanns på plats) och så igår…jag blev nertrampad av en häst.

Jo, jag blev faktiskt nertrampad av en häst! Jag går ju längs vattendraget och måste då även in i hagar (om det inte går tjurar där 😉 ) om de går ner till vattendraget. Igår gick jag på en hage med denna saken i:

Den stod och betade en bit ifrån mig då jag gick in och jag ropade lite lätt för att säga att jag kom. Jaaaa människor tycktes den säga och kom i rask takt mot mig. Den var vääääldigt närgången:

och stoppade till och med mulen så nära så min näsa försvann in 😀 !!

Lite för närgången var den då den gick runt mig och försökte putta på mig men då häll jag ut handen och försökta hålla den på avstånd. Den var alert eller ska vi säga ” ryckig” på hästars vis och reagerade på allt jag gjorde, pärmen var rolig och mitt regnskydd…ja hela jag skulle undersökas. När jag sedan började gå längs vattendraget i hagen gick den efter, liiiite för nära och trampade mig på hälen. Jag ramlade omkull och rullade på sidan med händerna som skydd över mig (vad nu det skulle gjort för skillnad) ifall han skulle fortsätta över mig, men som tur var så ryckte han bakåt. Vad lärde han sig av det, ingenting utan jag fick ”hytta” i luften (tackar för hans ryckighet) så till slut gick han i alla fall brevid mig. När jag ställde mig stilla ännu en gång blev han busig och galopperade iväg. Jag var lite skakis en lång stund efter det även om han var snäll (undrar om det var en hingst) och bara var väldigt nyfiken.

Nu är Kiwi äntligen hemma igen och allt är som vanligt!!! Det var så underbart att få hem henne igen, vet inte om jag lämnar bort henne någonsin igen 😉 . Men jag måste nog för Petra vill ha henne igen 🙂 .

Vi tränade lite, givetvis 😉 och hon sätter sig fint nu utan target 🙂 . Nu ska vi ta och öka tiden lite också 🙂 .

I morgon hoppas vi på fint väder för vi ska ut och äta mat vid vänern. Hoppas ni också får en fin midsommar!

4 thoughts on “Två veckors jobbande

  1. Hahaha! Får man skratta åt din olycka? Det är ju iallafall trevligt att du skaffar dig vänner på jobbet, Madelen! 😀
    Ha det så kul imorgon och ge Kiwi många pussar!

  2. he…he.. om den fyrbenta stod ensam i hagen var han nog lite sællskapssjuk 😉 och det var nog kul att han fick något att pyssla med ! men visst håller med liiite skumt om man inte kænner hæsten i fråga !

    Som svar på din fråga jo vi firar i Norge , på måndag och inte alls som i sverige , ska skriva om det i bloggen och ladda upp bilder jag lovar *kniiis*

Kommentera

