Utställning

Tack Emma för att du utbildar oss i Sveriges historia 🙂 !

Så har vi varit på vår första utställning Kiwi och jag, det var minst sagt varmt! Men trevligt ändå! Vi träffade Anna och Fredrik med Raika och Linka…Kiwi och Linka fann varandra direkt:

Tungkyss 😉

Så roligt att se Kiwi ha lite liv i kroppen ibland. Hon leker inte länge men hon gör det i alla fall 🙂 .

Tim var först ut av ”vårt” gäng. Han sprang på bra i värmen, med en lagom motiverad matte 😉 :

En tvåa blev resultatet på honom.

Såg även Sunes hane, men namnet kanske Anna kan hjälpa mig med?

Vi träffade även Chris och Glada igen vilket var trevligt:

Hon talade med tydligt språk om vad hon tyckte om utställningskoppel 😀 . Men de visade upp sig så bra så:

Linka gick också fint:

Jag fäll totalt för denna charmiga och underbart söta vildhund 😉 :

Båda två fick tvåor.

Men den klart vackraste hunden för dagen var Luna som fick sitt tredje CERT, men som tyvärr är under 18 månader och kunde därför inte titulera sig champion.

Sen var det dags för oss:

Jag hade inte världens bästa fotograf 😉 , men nästan hela hunden är med i alla fall haha!

Mira fick en etta medan Kiwi fick en tvåa, vilket var väntat och det vi ”ville” ha. Han sa att framdelen var fin men bakdelen hade en del att önska…jag sa då att om man kan kapa av den då?

Kritiken var bra tycker jag, för rumpan vet jag ju redan om 😀 . Men något som var roligt är att Kiwi har krymt!!! Hon har varit 49-50 på utställningar men är numera endast 48…Tim och Kiwi är nästan lika stora och han mättes till 51 😉 . Så kan det gå haha!

Typ och helhetsintryck: Mycket god

Fem. tik, vackert välskuret huvud. Bra hals och ryg, välvd länd och kraftigt avfallande kors. Öppna vinklar (kan de vara stängda??? 😉 ). Rör sig med mycket korsta steg. Hastrång med utåtvridna tassar. Mjuk pälskvalité (är det bra eller dåligt?). Mycket vänligt temperament.

Kiwi ryggade en gång, hon är inte rädd…hon vill bara inte. Det hände efter han hade mätt henne två gånger…hon tyckte väl det räckte 😉 . Det roliga (?) är att hon inte alls är osocial utan gillar att hälsa om man möter folk, hon gör det med glädje. men sitter vi stilla eller det är något annat på gång tycker hon att det är väldigt onödigt. Ingen egenskap jag gillar men jag accepterar den, söket kommer göra nytta där så jag oroar mig inte.

När vi var klara orkade vi inte sitta kvar. Petra flyttade på sig då det blev gruff mellan Chris Sigge och Tim. Lite onödigt men så går det då man inte är uppmärksam då det är två hanar tillsammans med tikar. Så efter ett tag åkte vi iväg till en badplats, där det fick vara hundar (lite utanför men ändå ett bra doppställe). Där träffade vi Anna och Henrik igen och de tog flera kort på hundarna…jag lovar att sno dem direkt hon har uppdaterat…eller ja..fredag blir det ju. Det var underbart att få slänga sig i plurret och vi åkte alla nöjda hem!

Nu är Kiwi hos Petra, längtar tills midsommar då jag får hem henne igen.

8 thoughts on “Utställning

  1. Kul att det gick bra för er och att du var nöjd med dagen. Ja du det där med att hundarna är olika stora är inget ovanligt tror aldrig birk blivit mätt till samma storlek 2 gånger hehe.. Fina bilder. Skönt med ett dopp innan hemfärd kan tänka mej att hundarna behövde det.. kram från oss

  2. Vilka söta bilder på Linka och Kiwi =) Kul att de gillade varandra så mycket! åå du han heter Fredrik *ha ha ha ha ha ha ha* Var jätte kul att träffas igen och avslutet blev ju perfekt med ett dopp =) Riktig härligt! // anna

  3. Föresten så är det väl så att ”hunden” måste få sitt sista cert efter att ha fyllt 2år för att bli champion?

  4. Grattis till Kiwis fina kritik, hon är ju för söt! Underbart fina bilder, ni verkar ha haft en härlig dag, jag är inte alls avundsjuk,hehe!Kram

  5. grattis igen till en lyckad
    ”utställningsdebut” för din del med Kiwi , kul med många bilder !!
    Innan du vet ordet av så har det hunnit bli midsommar 😉

  6. Tänk, jag har sagt Fredrik hela tiden…men skriver fel ändå!!! Förlåt, ska ändra när jag kan logga in igen. Ja Hesan, hunden måste få sitt sista CERT när den blir äldre…säkert är det två år…men det kommer hon inte få några problem med tror jag.
    Tack för bilderna Anna (på mailen) – underbara, kommer in här när jag kommer hem på torsdag eller fredag.

Kommentera

