Klickerdag nummer två

Jag inser nu att jag inte har alla deltagare på bild…jag saknar Maria med Hera, Lina med Pejla och Anna med Kvatro.

Söndagen kom med ännu mer strålande sol än dagen innan men även lite mer vind så det kändes inte lika tryckande som lördagen.

Dagen började bra med att Kiwi fick utföra tre visaövningar mot den utmärkta figgen AK. Kiwi tjuter (vad annars 😉 ) av glädje då jag säger ”visa”. Hon tycker det är såååå kul!

Efter det provade jag åter igen lite fritt följ, gick lika bra idag och även lite platsliggning. Jag hade godisarna i min näve och Kiwi låg som ett ljus, sa först fri men kom på att varsågod är nog bättre då godisarna ska finnas i skål på backen vid nästa tillfälle.

Vi provade även på något nytt. Början till sitt fint…här visat av vackra Dagny:

och av söta Viktor:

Kiwi lyckades helt ok med tanke på att det var första gången vi provade:

Tack AK för lånet av bilden!

Vi tränade även tarketövningar på lite längre avstånd, oftast går det bra men det är inte så höga procent än så jag är nöjd…vi tränar vidare 🙂 .

Riva är en hund som fastnade lite extra i helgen, jag har gillat henne förut med men…..det är ju en border collie och mina erfarenheter av dem är inte de bästa. Nikita blev attackerad av flera blandraser med bc i sig och jag har träffat flera med hundar i höga klasser i lydnad och de har inte varit trevliga…men Riva, vem kan motstå denna underbart charmiga tjej:

Riva ska lära sig krypa:

Det var även med en lapsk vallhund, Illerströmmens Glada. Jättekul att få träffa en till av samma ras:

Tyvärr blev bilden lite suddig, men det är inte lätt att ta kort på en hund som aldrig står stilla 😉 .

Chris hade även med sig sin korthåriga collie Sigge. Han var en riktigt fin herre tycker jag:

Även denna dag blev hundarna trötta, här ligger Dagny och Kiwi vilandes i skuggan:

Lite efter lunch kom vi fram till att det var dags att åka hemmåt. Det var varmt men fläktarna i bilen gjorde att det var helt ok. Efter ett tag stannade vi på en mack och köpte en glass och passade då på att rasta hundarna lite. Jag lät Kiwi få det sista av min glass och då kommer Riva och vill ha, jag visste ju inte vad Kiwi skulle göra men hon fortsatte att slicka på ”sin” sida medan Riva slickade på andra. Matte försökte locka bort Riva en gång men hon lydde inte…konstigt…glass eller matte, vad skulle ni välja. Här skulle väl jag ha tagit bort glassen så hon kunde få in Riva men så långt tänkte inte jag…ingen skada skedd ändå tror jag 😉 .

En helt underbar helg var det och jag ser redan fram emot nästa träningshelg!

5 thoughts on “Klickerdag nummer två

  1. Tack för resesällskapet och en trevlig helg! Blev ju verkligen lyckat,Och Kiwi fick mycket avslappningsträning, mattes lugn smittade av sig på henne.
    Kram Jessica

Kommentera

