Öbesök

Ja just det har vi gjort idag. Vi har besökt en ö i Älgsjön. Vi tog med oss en engångsgrill, lite kött och bröd och mös kungligt i solen. Det blåste lite i och för sig men det var härligt ändå. Kiwi njöt hon också även om hon tyckte vi skulle hitta på saker då och då. Hon är så lätt att ha med, håller sig intill hela tiden och springer aldrig iväg. Jag lockar ju aldrig med henne då jag går eller talar om vart jag går och hon har stenkoll hela tiden…men detta innebär också att hon inte går iväg även om vi uppehåller oss inom samma område så att vi var på en ö utan marklevande djur (med tanke på bäbistiden) spelade ju ingen roll då hon inte var mer än fem meter ifrån oss ändå 😉 .

Lite bilder från dagen:

Puss matte (tog bilden själv 🙂 )

Kiwi hjälper Johan att fiska. Hon gnällde lite i början då han kastade ut, men hon tycker ju att plask är roligt så det var väl lite frustrerande att höra och se plask så långt ut 😉 .

Kloss på, så nära satt hon nästan hela tiden. Jag är ovan med detta men till störst del är det skönt att det är det jag gör som är viktigt inte allt annat.

bada är inte kul men plaska i vattnet kan man alltid göra 🙂

Var är ni?

Det flyger nog en fågel där ute någonstans.

Tött flicka myser med husse…hon har ingen aning om vad som väntar… hehe

Vad är det du har i handen husse?

Blääää vatten!!!

Jag döööööör!

Nå, jag dog kanske inte men det kan inte ha varit långt ifrån!!! Aldrig att jag pratar med er igen i alla fall.

Men, har man mat med så håller inte det i sig för länge 😉 .

Hon kan till och med ge husse en puss 🙂 .

Vi vilade lite efter maten, jag la mig med huvudet på Johans ben och Kiwi flyttade sig nedanför mig…vi somnade till och med…men Johan vaknade av att han snarkade 😉 .

Efter lite fiske från båten så åkte vi då hem…lite mosiga och trötta alla tre. Vi åkte ut vid kvart över sju och kom hem vid 16.30. En härlig heldag!

3 thoughts on “Öbesök

Kommentera

