Släkten är värst

Nja så illa är det ju inte. Idag fick jag dock bekräftat för mig hur mycket Kiwi har mognat och lugnat ner sig. Jag mötte idag en mycket söt finsk lapphund med dess ägare. Vi har pratat på MSN ett tag men har inte fått tummen ur att träffas trots att vi båda två bor i Kronoparken, dessutom har vi inte träffats på våra promenader utan planering heller…Kronoparken är rätt stor ändå, eller så rör vi oss på olika delar…nått är det.

I alla fall. Mötet med Korrpi var ljudligt 🙂 . Han skällde en del medan Kiwi gav några enstaka skall och sen satt eller låg fint och väntade till enligt henne ”barnrumpan” var klar. De växer upp snabbt ändå, inte länge sedan Kiwi var denna ”barnrumpa”!

Väl iväg så är Korrpi väldigt ivrig och när vi kommer ut i skogen så släpper vi dem med bus…det blev inte så mycket med det, han tyckte det var roligare att rida på henne vilket inte uppskattades!

Ditt jävla småglin, håll dig i blåbärsriset!!!

Så jag kan koncentrera mig på att se vackrare ut än vanligt!

Ge rej rå!

Kiwi kom dock till mig för stöd efter ett tag och då tog jag över nerputtandet av hund, lite chockad blev han i början då inte matte var den som tog bort honom.

Men lite jagade de varandra, kan du se Kiwi?

Söta Korrpi:

Vi satte oss till slut på ett berg då Kiwis dofter (kvinnliga men inte löpiga 😉 ) blev för mycket för stackarn. Vi hade tur med vädret, det regnade inte. Där satt vi och passivitetstränade lite, Kiwi var såååå duktig!

Men självklart var hon tvungen att rulla och gotta sig i ljungen bakom också men sen la hon sig igen:

Sen gick vi hemmåt med två ganska slöa hundar 🙂 . En trevlig tur!

4 thoughts on “Släkten är värst

  1. Dom e før himla søta finska lapparna , ja kiwi också førståss 🙂 Storm har haft nosen klistrad till en leonberger frøkens rumpa idag, Bastian nøjde sig vuxent med att titta på, før en gångs skull 😉

Kommentera

