Underbar dag!

Idag har det varit en sån där underbar dag som man bara inte vill ska ta slut! Vi (jag, Johan, Kiwi och Mira) gick upp vid sju och åkte iväg vid åtta till ett område som heter Kilsviken/Årosviken som ligger söder om Kristinehamn. Där gick vi i ett naturreservat och besökte först Prästön och sedan Nötön . Det var en helt underbar natur för oss som är vana med bara barr, barr, barr! Här var det hagmarker och lövskogar som helt trollband oss…

Vi njöt verkligen och hundarna med. Trots solen så var det inte överdrivet varmt i skogen, löven hjälpte till att skugga och pålandsvinden från Vänern svalkade skönt.

Kiwi och Mira fick naturligtvis leka modeller, totalt under dagen tog jag över 200 bilder på dem och naturen…alla ska jag inte visa här 😉 .

Jag utnyttjade självklart det faktum att Kiwi älskar att klättra 🙂 . Senare visade hon på att hon gillar att ställa upp sig för kameran ibland:

När vi tog fika, fick hundarna njuta av var sitt ben…

Bilden på Kiwi blev lite suddig men visst syns det att hon njuter?

Hon njuter också av vilan i gräset 🙂

Sen blir det lite bus med ”pinnar”

Mira badar lite 🙂

Sen gick vi vidare… ut till bilen igen för en tur till nästa område, Hästudden och Nötön!!!

Där hittade vi detta sköna område:

Jag sa väl att det var soligt?

Johan tog sen denna underbara bild av Mira:

Skogen var något av det vackraste vi gått i, och vi har gått i en del. Det är ju så då man är van med barrträd, då blir lövskogar något exotiskt, fåglarna kvittrade så det nästan var öronbedövande…

Lite väl mycket myror var det för min smak, men vi trampade fort haha.

Hemgång tillslut. Vi gick långt idag, var ute från ca 9 till 16. Gick ungefär en mil totalt tror vi.

På väg hem köpte vi en glass och självklart sattes grillen på då vi kommit hem. Johan grillade underbar texasbiff och till det åt vi ris och en bit av mitt hembakade bröd. Korkade upp en flaska vin gjorde vi också. Det enda tråkiga på hela dagen var att min syster kom och hämtade Mira då vi kom hem, det kändes inte alls bra. Jag hoppas jag får ha henne fler gånger, Kiwi har verkligen börjat gilla henne och hon känner sig tryggare då hon lämnas tillsammans med henne.

Men vi hade i det stora hela en underbar dag och kvällens mat och utemys med både katt och hund gjorde kvällen lyckad också.

I morgon gör vi oss redo för sök!

6 thoughts on “Underbar dag!

  1. Riktigt fina bilder så jag kan tänka mig att det var riktigt fint där ni var! 😉
    Hur känns det nu då med 2 hundar? Något du vill fortsätta att ha? 😛
    /Mvh Malin & Magic

  2. Vilken underbar dag med fina bilder! Här regnade det förståss på min endaste lediga dag den här helgen (igår) idag skiner solen igen och jag ska jobba *suck*

Kommentera

