1:a maj

Vissa spenderar 1:a maj i demonstrationståg, men det gör inte jag. 1:a maj är utställningsdatum för mig, den inofficiella utställningen i Mariebergsskogen är det som gäller. Inte ställde jag i år heller (har bara ställt en gång för många år sedan) men dit ska jag 😀 . Hade tänkt ställa Kiwi i år men operationen kom före, även om det bara är en inof. så vill jag inte ha fläckar på hunden där pälsen varit rakad. Men Petra kom upp med Tim och min systers hund Mira också tog vi en tur i Mariebergskogen och ut på spångarna.

Vädret var dock inte det bästa så efter lite nyfiket kikande på olika hundraser, det finns ju så många fina raser så bestämde vi oss för att äta lite mat och sen bege oss. Men var?

Jo, min favoritplats – Hammarö sydspets. Jag har ju varit där en gång förut som ni kan se här.

Denna gång snöade det inte tack och lov men nästa gång vill jag ha sooool!

Hundarna uppskattade dock avbrottet från utställningen och jag är numer övertygad, det är en bergsget i varje lapsk, kolla bara här vad höga stenar är roliga. Tim fuskade och fick hjälp upp 😉 men Mira och Kiwi studsade upp.

Mira verkar tänka på mat mitt i det hela 😀 :

Jag hade i min tur roligt åt något, vad kommer jag inte ihåg men inte vad det vädret. Kiwi verkar vilja försvinna…hon känner mig inte i alla fall ;).

Petra var desto finare med sin vackra Tim:

Sen tyckte hundarna att det var dags att dra 😉

Busigt värre 😀

Nu blir det middag för oss 🙂 I morgon ska jag jobba men på em blir det skogen som gäller och till helgen tar jag med mig Kiwi och Mira och drar till klubben 🙂 . Roligt!

 

 

One thought on “1:a maj

Kommentera

