Sökhelg och spårdag

Så var helgen över. I lördags var vi på marknad i ED, det var loppis på samma dag och där hittade vi lite:

Det var kul att gå på loppis och dessutom att sammanfläta detta med marknad var ju super.

Tränade lite sök med Petra på em, Kiwi tog slangen och fick visa figuranten som belöning – JULAFTON 🙂 .

I söndags var det dags för kursen igen. Denna gång vallades det i skogen för att vi skulle kunna göra några hittaövningar. Kiwi var taggad till tusan och tjöt av upphetsning då jag sa ”sök”, väl framme fick hon hjärta och korv av figgen – underbart tyckte Kiwi! Fyra slag blev det och hon arbetade fint för att vara första gången. Efter det hade vi lite rulleövningar och Kiwi tog den ganska bra en gång för att vara så fisig med att ta slangen som hon är. Jag kommer träna mer tills nästa träningsdag. Förhoppningsvis blir det på lördag men bestämmer sig Johan för att fiska hela dagen så får han ta bilen, hittills har jag haft den varje helg så jag får väl lämna bort den någon gång…den är ju trots allt hans 😉 .

Idag var vi på spår och uppletade med ”tisdagsgänget”. Spåret gick inge bra och det breder på ytterligare på tråkighetsfaktorn 😉 . Uppletandet gick sådär, men jag var inte på topp humörmässigt så det märkte hon väl. Det bästa med spåret kom efteråt, då släppte jag Kiwi tillsammans med en jämnårig ”aussie”-tik. Det är så skönt att inte ha en ragata 🙂 . Kiwi hade dock inte en chans att hänga med i svängarna på den jaktleken, hon drattade på sidan i svängarna – klump 😀 .

Nu ska jag göra annat 🙂

One thought on “Sökhelg och spårdag

  1. Inte lätt att hänga med min sprinterhund inte,tycker dock att Kiwi ser snabbare och lättare ut men Meija är snabb med massa krut i benen:-) Kul var det att titta på våra älsklingar när de busade runt och kom så bra överens. Meija rehabiliterar sin matte:-) (du vet vad jag menar)

Kommentera

