Skogstur

Idag följde vi med Johan ut i skogen. Vandring i skogen långt från bebyggelse, det är grejjer det! Bilder blev det självklart!

Men innan dem så vill jag bara berätta om vår sökträning. Jag hade haft ett sådär första försök på klubben även om jag såg att hon älskade det och att hon ville springa till figgen, bara h*n hade godis. Idag övertalade jag Johan att ägna en liten stund under fikan åt mig och Kiwi. Jag bad honom att visa Kiwi att det vankades korv och sen gick han ut ungefär 10 meter. Jag frågade ”var är du” och han svarade ”här är jag”. Kiwi var på tårna för att springa så när jag viskade ”visa” så flög hon iväg. Jag hann ju inte alls med utan hamnade i mossan redan efter några steg medans Kiwi sprang vidare till husse med korven 😀 . Vi provade en gång till och hon sprang som en idiot, denna gången höll jag mig på benen 😉 .

Efter att området var klart och vi stannade till igen så provade vi två gånger igen, lika förbannat bra den här gången. Hon är bara lite snabb för mig, men det får hon gärna vara – hellre dämpa än höja.

Nu får ni se på bilderna 🙂 .

Block och stenar är ju favoriten 🙂

Men lågor går också bra 😉

Vi tittade lite på den vackra skogen

Granarna är stoooora så Kiwi blir så liten.

Nu har vi gått ett tag och Kiwi kan lägga sig ner för att vänta på husse.

”Dratt på arsel hunn” är något Kiwi kan bra. Här har vi närmat oss bebyggelsen igen och Kiwi sitter och lyssnar på en tupp som gal igen och igen.

Nu börjar hon bli riktigt trött, vi har nu varit ute i nästan sex timmar och gått upp och ner i olika miljöer.

Jag ska bara vila lite…

Lite tött…

Trött – Jag, icke!

Ska bara blunda lite…zzz…zzz.

2 thoughts on “Skogstur

  1. Oj..oj …6 timmars vårpromenad , inte illa! men visst är det härligt nu nr våren äntligen är här 🙂

    kul att ni gillar söket , lite annorlunda metoder än vad jag är van vid men alltid kul att höra om olika sätt att träna 🙂

    Sistqa jobbkvällen för mig nu och sen 3 dagar ledigt !!! hoppas vi hinner pratas snart igen 🙂

Kommentera

