MH-testad Fabbe

Så har systern åkt hem igen. Igår cyklade jag iväg innan hon kom för att lägga spår. Jag sög till mig påsen med spårpinnarna och trampade på i bra takt, passar ju på att få lite motion 😉 . När jag kom fram öppnade jag påsen och vad hittar jag där…klädnypor och oranga markeringsband! Jo men det är väl super! Var är mina spårpinnar tro, jag vet inte. Men man får väl utmana ibland så jag la ut klädnypor i stället för pinnar. När Tina kom så tog vi en långpromenad, med spåret på vägen. Fabbe spårade jättebra och tog vinklarna bra men hittade inte en enda klädnypa. Han är så inne i att det bara är pinnar i spåret så han skiter i annat, så det är bara för Tina att träna på det 😉 . Men Fabbe brydde sig inte om det utan var lika glad för det. Direkt efteråt släppte vi Fabbe och Kiwi tillsammans (höglöpande tik med kastrerad hane, så ska det vara 🙂 ) så de fick jaga en kong i snöre och sen fick de dra lite i den. Kiwi har inte en chans, Fabbe är inte högre än Kiwi men väger flera kilo mer så det var bara för Kiwi att följa med dit fabbe drog 🙂 .

Tina var ju här uppe med Fabbe för att göra MH-test. Jag och Kiwi hade ju lämnat återbud för att hon löpte, tyvärr. Testet gick utmärkt för Fabbe. Han reagerade ju på allt men avreagerade sig snabbt och undersökte utan att Tina behövde gå fram till de hemska sakerna. Han hade ett utmärkt resultat på jakten, han jagade inte. Så vill jag ha det 😉 . Skotten brydde han sig inte alls om, kontrollerade första gången och sen släppte han inte ens trasan då de sköt. Bra resultat!

När vi kom hem tog vi en långtur igen, denna gången hade jag med mig kameran.

Först måste jag ju visa Fabbes underbara ansikte 🙂 .

Lägg här märke till Kiwis skinn som ligger över bakbenen. Hon är inte fet, men heller inte så smal som jag vill ha henne…Men hon ser verkligen tjock ut då huden lägger sig så.

Här syns det vackra skinnet ännu bättre. Jag lovar, hon skulle kunna täcka en halv hund till 😉 .

Slutligen vackra Fabbe uppställd. Han ställde sig helt själv så då måste man ju passa på 🙂 .

Det var torrt ute, så torrt att Kiwi nu är en grå hund. Det är ju inte lätt menar jag att alltid hålla sig på benen då man leker med Fabbe, det blev både en och två vurpor. Men kul, det hade hon så nu ligger hon utslagen är brevid mig och jag kan tänka att Fabbe nu ligger och sover sött i bilen på väg hem till Bengtsfors.

Kommentera

