miljö- och passivitetsträning

Idag har vi varit på stan jag och Kiwi, för att miljöträna och titta på källsorterande hundarna Faxe och Bossan. Vi kom dock lite sent då vi tog en sväng på gågatan före vi gick till torget. Men inte gjorde det något då vi var ute både för miljöträning och passivitetsträning förutom uppträdandet. Kiwi uppförde sig utmärkt, inga stresskall eller pip hon var helt lugn och lyssnade intresserat till speakern då han pratade om sopor 😉 . Dessutom kom det många hundar och gick förbi och hon var tyst och lugn då med och lyssnade till vad jag sa 🙂 .

Mannen som har Faxe, Bossan och nu även en 11 veckors valp kom fram och pratade så då fick vi till på köpet träning på att stå och prata med någon som hade hund, först Faxe och sen valpen. Vid båda mötena skällde Kiwi lite till en början, hon ville ju hälsa 🙂 ! Men sen satt hon tyst och lät oss ”vuxna” prata ostört. Jag hade jättetrevligt och när nästan en timma hade gått så sa vi hejdå och Kiwi och jag tog en liten promenad innan uppträdandet med Bossan klockan 13.

Det var kul att få se det man sett på tv live. Hon gjorde ett bra jobb, kollade lite om hon kunde få husse att ge henne godis om hon la i fel men då fick hon ju göra om så det lönade sig ju inte 😉 . Jättekul att se och det blir ju helt klart lite sug i träningstarmen efter detta.

Nu ska jag ut och lägga ett spår till min syster med springern fabbe:

Hon kommer upp hit för att göra MH i morgon och hon ska dessutom tävla första maj så jag ska lägga ett appelspår och sen ska vi träna lite budföring när de gått det.

Ha en trevlig helg! 🙂

Kommentera

