Ny soffa

Äntligen har vi en ny soffa. Vi har suttit på pallar i vardagsrummet, eller så har jag suttit vid datorn och Johan själv i vardagsrummet på kvällarna. Ingen soffa på nog en vecka! Så på påskafton hyrde Johan en buss (har inget drag på bilen) och drog till Ikea och köpte en soffa och ett sidobord och kånkade in soffan själv i vår lägenhet!!! Det tycker jag var bra gjort!

Jag har tyvärr inte några innanbilder men så här var färgen på soffan i alla fall…och så här ser jag ut, lagom avslappnad med Kiwi 😉 :

p1040103.jpg

Så här blev det:

p1040526.jpg

Qeso myser i inslagningspappret som vi hade till några tallrikar som vi köpte idag. Tyvärr syns inte bordet, det står på högra sidan, men jag lovar det var snyggt 😉 .

Det som är mycket negativt är att man ser håren på den…men det är kanske bättre det än att de som i förra…försvann och man satt i det.

Idag gick jag, Johan och Kiwi en långtur på nya vägar i Karlstad. Det blev en mil totalt och med kort koppel gick vi också efter en väg igenom en jättevacker stor kyrkogård med lundar, träd och växter. Det är så rogivande, till och med Kiwi var lugn och gick brevid mig hela vägen.

Idag har vi också storstädat och ätit en underbar middag (Johan lagar så god mat!!!) och imorgon kommer min familj och firar honom…han är ett år äldre igen på tisdag 😉 .

6 thoughts on “Ny soffa

Kommentera

