Nyopererad hund

Det har verkligen gått i ett sen i torsdags. Jobbade både torsdag och fredag för att på fredag em bli hämtad av Lina för att bege oss ner till AK för en tävlingskurs för Fanny och Thomas.

Kursen kommer jag skriva om i morgon eller på torsdag, jag har inte riktigt hunnit bearbeta den än.

På söndag begav vi oss hem igen, mycket trötta men även nöjda. Vi hade tur, mycket tur och lyckades undvika ovädret ända till Karlstad. Lina hade inte lika tur och hamnade mitt i det på väg hem till Torsby. Väl hemma stupade jag i säng efter en dusch, vilket var ungefär vid tiotiden. Upp igen klockan 05.30 för jobb 7-17.

Så idag började dagen med att jag lämnade in Kiwi för operation klockan 08.20 och sen for jag iväg och jobbade till 17 idag igen. Tillbaka till Solstadens smådjursklinik och nu äntligen hemma.

Kiwi har idag blivit av med tre av sina tuttar. Ni som inte har följt oss kan kika här hur det såg ut för ett tag sedan. Nu är hon alltså av med dem, plus en till som veterinären upptäckte var irriterad. Hon hatar kragen och kunde ta av sig den på en sekund (jag överdriver inte, det gick på ett fingerknäpp) så nu har vi halsband i stället för den vita trasan man alltid får med runt kragen. Hon ser så fin ut på magen, ska se om jag inte kan ta kort på det i morgon. Gnäller gör hon, men vem skulle inte göra det då någon skärt i en?

Om tolv dagar ska stygnen tas och sen är det full fart i lingonskogen igen 🙂 .

—————————————————–

Så här ser hon ut, la kameran mot golvet då hon stod upp. Blev inte så tydligt men hellre det än att masa med henne att hon ska ligga ner som jag vill.

p1040524.jpg

3 thoughts on “Nyopererad hund

  1. Hej skönt att ni har fått operationen gjord inte kul när dom inte är riktigt bra.. Kul att ni varit iväg på kurs, hoppas den gav nått. Nja fina bilder vet jag inte hehe, men vi hade trevligt i alla fall, man kan ju inte begära så mycket av en digitalkamera =) hehe… Jo da vi har fint väder fortfarande, har blivit lite kallare bara.. Ha det bra! birk hälsar till kiwi o hoppas hon ska bli kry snart 😉

  2. Vad skönt att operationen gick bra! pussa på goaste kiwin och säg att jag vet hur det känns!!
    SÅ roligt at träffa er, ni är underbara båda två! Kiwi var så duktig med elaka kråkan att man häpnade.
    Bacillen hälsar och säger att han också är den coolaste hund han träffat 😉

  3. AK: Detsamma på allt om att träffas 🙂 . Tack för att du tycker att hon uppförde sig, måste säga att jag blev lite imponerad själv.
    Kunde tänka mig att Mr Bacill tycker det haha.

Kommentera

