Skogstur – Bilder

Idag var det skittråkigt väder, duggregn blandat med snö. Men vi hade planerat att gå en längre tur uppe vid Brattfors och vi ville inte ändra på planerna så regnkläderna fick snällt komma med i ryggsäcken.

Väl upp vid Brattforsheden, vi var vid Kittelfältet – där finns det dödisgropar var det snö på marken. Kiwi visste inte till sig av lycka så hon sprang runt direkt och skövlade snö 😉 . Vi passade även på att ta kort under budföringarna som vi gjorde:

budforing.jpg

p1040403.jpg

Det går så jäkla fort men det märks att hon blir lite trött i uppförsbackarna, måste träna upp hennes kondis…och min kände jag…

När vi väl kom till grillplatsen fick Kiwi strosa runt lite som hon ville medan Johan gjorde eld och jag packade upp. Jag kastade till Kiwi en tjurmuskel, hon kan ju inte lägga sig och äta på den nej nej här ska busas så hon springer omkring själv och kastar muskeln hit och dit:

p1040406.jpg

p1040408.jpg

Sen var det mat och då vill man ju vara med:

p1040417.jpg

Om du får en puss då matte?

vi-grillar-korv_iii.jpg

Men snälla ge mig nått då!!!

p1040416.jpg

Jag höll på att glömma, dessa fina sångsvanar tog Johan kort på i början på turen:

p1040397.jpg

p1040402.jpg

Det var två vuxna och två ungsvanar. Kiwi tittade på dem så snällt men letade gärna efter godiset som jag slängde på backen också. Onödigt om hon skulle skälla till och skrämma dem.

Trots lite trist väder så hade vi en underbar söndagspromenad 🙂 .

4 thoughts on “Skogstur – Bilder

  1. Vilka härliga bilder! Ser verkligen ut som en riktigt härlig promenad! 😀

    Du hade visst missförstått lite vad det var för övningar och trix jag ville ha tips på. Men jag var nog lite otydlig, skyller på att klockan bara var åtta på morgonen. Har i alla fall uppdaterat bloggen igen med ett förtydligande.

  2. Nej, naturligtvis ska jag inte nöja mig med att han kan söker kontakt i vanliga situationer, det slutliga målet är ju att han ska söka kontakt med mig i alla situationer och tycka att matte är roligare än allt annat. Och det var just sådana övningar, som kan få honom att tycka att matte är roligast, som jag ville ha tips på. Men det verkade som om ingen förstod det efter mitt första inlägg då alla gav tips på kontaktövningar. Utan det var mer tips som du gav nu i ditt andra inlägg, att jag ”jagar” godis till exempel och liknande saker jag ville ha tips på.

  3. Härliga bilder, ser sååå mysigt ut där i skogen =) Det snöar här med nu, jag som trodde det inte skulle bli någon vinter, fast det är väl borta tills imorgon. *he he* // Anna

Kommentera

